Головна » Статті » На дозвіллі » Різне |
Практика НЛП
Прочитайте статтю, і думаю ви не пожалієте :) Введення в НЛП Карти та фільтри Карта не є тією територією, яку вона описує. Людина звертає увагу на ті аспекти світу, які його залучають, і ігнорує інші. Світ завжди багатший, ніж ті ідеї, якими ми володіємо стосовно нього. Фільтри, які ми накладаємо на наше сприйняття, визначають світ, в якому ми живемо. У нас є безліч природних, корисних і необхідних фільтрів. Мова - це фільтр. Це карта наших думок і переживань, відокремлена від реального світу.Задумайтеся на мить, що означає для вас слово "краса". Безсумнівно, у вас є спогади і переживання, внутрішні картинки, звуки і відчуття, які дозволяють вам зрозуміти це слово. В рівній мірі хто-небудь інший буде мати відмінні від ваших спогади і переживання і буде думати про це слово іншим способом. Хто з вас правий? Обидва мають рацію, і кожен в межах своєї власної реальності. Слово - це не переживання, яке воно описує, і, тим не менше, люди будуть боротися, а іноді навіть вмирати, вірячи в те, що географічна карта це і є територія. Наші переконання теж діють як фільтри, змушуючи нас діяти певним чином і звертати увагу на одні речі на шкоду іншим. НЛП пропонує деякий спосіб думати про самих себе і про навколишній світ, вона сама є фільтром. Щоб застосовувати НЛП, ви не зобов'язані змінювати свої переконання або цінності, вам просто потрібно бути цікавим і готовим до експерименту. НЛП не претендує на роль об'єктивної істини. Це модель, і вважається, що моделі повинні бути корисними. У НЛП існує кілька основних ідей, які є дуже корисними. Ми пропонуємо вам почати вести себе так, як якщо б ці ідеї були вірними, і побачити ті зміни, які виникнуть в результаті цих припущень. Змінюючи свої фільтри, ви зможете змінити свій світ. Деякі основні фільтри НЛП називаються поведінковими рамками. Вони являють собою спосіб розуміння того, як ми діємо. Перша рамка - орієнтація на результат, а не на проблеми. Це означає, що ви шукаєте те, до чого прагнете, знаходите необхідні рішення і використовуєте їх для просування до своєї мети.Орієнтацію на проблеми зазвичай називають "рамкою звинувачення". Полягає вона в ретельному аналізі причин того, що щось йде не так, як потрібно. Це означає запитання на кшталт: "Чому в мене виникла ця проблема? Як це мене обмежує? Чия це помилка?" Такого роду питання рідко призводять до чогось корисного. Постановка таких питань змусить вас почувати себе ще гірше, і ніяк не просуне вас до вирішення проблеми. ЧОМУ? Друга рамка полягає в тому, щоб задавати питання "як?", А не "чому?". Питання "як?" приведе вас до розуміння структури проблеми. Питання "чому?", Найімовірніше, допоможе знайти виправдовують обставини і причини, нічого не змінюючи. ЯК? Третя рамка - це зворотний зв'язок замість невдачі. Не існує такої речі, як невдача, існують результати. Вони можуть бути використані в якості зворотнього зв'язку, коригування, прекрасної можливості помітити те, чого ви раніше не надавали значення. Невдача - це всього лише спосіб опису результату, до якого ви прагнули. Ви можете використовувати отримані результати для того, щоб скоректувати напрям докладання своїх зусиль.Зворотній зв'язок утримує мету в полі вашого зору. Невдача - це глухий кут. Два дуже схожих слова, та все ж вони являють собою два зовсім різні способи мислення. Четверта рамка полягає в тому, щоб розглядати можливість, а не необхідність. І знову це лише зміна точки зору. Зосередьтеся на тому, що ви можете зробити, на наявні можливості, а не на обмежують вас обставин.Найчастіше бар'єри виявляються не настільки неприступними, як здавалося спочатку. Ще одна корисна ідея полягає в тому, що всі ми маємо або можемо створити внутрішні ресурси, необхідні нам для досягнення наших цілей. Ви з більшою ймовірністю досягнете успіху, якщо будете діяти у припущенні як ніби це вірно, ніж припускаючи зворотне. Научение, перенавчання та забування Ми здатні свідомо вловити лише дуже невелику частину з того обсягу інформації, який світ пропонує нам, несвідомо ми реагуємо і помічаємо значно більше, ніж усвідомлюємо. Наша свідомість дуже обмежена і виявляється здатним зберігати сліди максимум семи змінних (або шматків інформації) в будь-який момент часу. Наша свідомість обмежена сімома плюс-мінус два, шматками інформації або з внутрішнього світу наших думок, або із зовнішнього світу. Навпаки, наша підсвідомість - це все життєзабезпечуючі процеси нашого організму, все те, чого ми вже навчилися, наш минулий досвід і все те, що ми могли б помітити, але не помічаємо зараз. Підсвідомість є значно більш обізнаним, ніж свідомість.Ідея осягнення нескінченно складного світу за допомогою свідомого розуму, який може охопити лише близько семи одиниць інформації, є, очевидно, сміховинною. Поняття "свідомого" і "неусвідомлюваного" є центральними для розглядуваної моделі того, як ми вчимося. У НЛП щось вважається свідомим, якщо це зараз усвідомлюється, як, наприклад, ця пропозиція прямо зараз.Неусвідомленим вважається те, що в даний момент не усвідомлюється.Навколишні звуки, які ви можете чути, були, ймовірно, неусвідомленими до тих пір, поки ви не прочитали цю пропозицію. Спогад про те, як ви в перший раз побачили сніг, майже напевно знаходиться поза вашої свідомості. Якщо ви коли-небудь допомагали дитині вчитися кататися на велосипеді, то ви зрозумієте, наскільки неусвідомленим стало це вміння у вас самих. Ми живемо в культурі, яка підтримує переконання про те, що більшу частину того, що ми робимо, ми робимо свідомо. І, тим не менше, більшу частину з того, що ми робимо, - і те, що ми робимо найкращим чином, ми робимо несвідомо. Традиційною точкою зору є те, що навчання будь-якій навичці містить в собі чотири стадії. Перша - неусвідомлене незнання. Ви не тільки не знаєте, як зробити що-то, але ви також не знаєте, що ви цього не знаєте. Якщо ви ніколи не керували машиною, ви поняття не маєте про те, на що це схоже. Отже, ви почали вчитися водити машину. Незабаром ви виявляєте свої обмеження. Ви виконуєте завдання інструктора і свідомо стежите за всіма важелями, кермом управління, координуєте натискання на педаль зчеплення і стеження за рухом. Це захоплює всю вашу увагу, ви ще некомпетентні і дотримуєтеся вулиць з неожівленним рухом. Це стадія усвідомленого незнання (некомпетентності), коли ви розламує шестерінки коробки передач, виляєте з боку в бік і наводьте жах на велосипедистів. І хоча ця стадія є неспокійної (особливо для велосипедистів), саме в цей час ви засвоюєте більшу частину необхідного. Це призводить вас на стадію усвідомленого знання (компетентності). Ви можете керувати машиною, але ви концентруєте на цьому всю свою увагу. Ви освоїли вміння, але ще не оволоділи майстерністю. І, нарешті, метою ваших зусиль є неусвідомлене знання. Всі ті окремі навики, які ви з такою ретельністю освоювали, плавно зливаються в одне ціле. Тепер під час водіння ви можете слухати радіо, насолоджуватися пейзажем, підтримувати бесіду. Ваша свідомість визначило мету і надало можливість підсвідомості виконувати поставлене завдання, звільнивши вашу увагу для інших цілей. Якщо ви будете практикувати щось достатньо довго, то ви досягнете цієї четвертої стадії, тобто сформуєте звичку. У цей момент уміння стає неусвідомлюваним. Однак деякі звички можуть виявитися не самими ефективними для вирішення нового завдання. Наші фільтри можуть не пропустити яку-небудь важливу частину інформації, яка виявиться істотною для включення необхідної звички. Припустимо, ви непогано граєте в теніс і хочете удосконалюватися. Тренер, ймовірно, буде спостерігати вашу гру, потім почне змінювати такі речі, як руху ваших ніг, вашу манеру тримати ракетку і наносити нею удар. Іншими словами, він візьме те, що для вас було цілим шматком поведінки, - плоский удар справа, - розіб'є його на кілька складових частин і потім перебудує їх так, щоб ваш плоский удар справа став більш досконалим. Ви повернетеся назад за стадіями намови до усвідомленого незнання, і вам необхідно буде розучитися, перш ніж навчитися заново. Єдина причина надходити, таким чином, полягає в тому, щоб вбудувати в вашу поведінку нові звички, розширюють ваші можливості вибору того способу поведінки, який виявиться найбільш ефективним при вирішенні даного конкретного завдання. Те ж саме відбувається при навчанні НЛП. У вас вже є вміння спілкуватися і вчитися. НЛП пропонує рафінувати ваші вміння і дає вам більше виборів і більше гнучкості в їх використанні. Виділяють чотири стадії навчання: 1. Неусвідомлене незнання 2. Усвідомлене незнання 3. Усвідомлене знання 4. Неусвідомлене знання Процес забування - це перехід від п. 4 до п. 2. Процес перенавчання - це перехід від п. 2 назад до п. 4, але вже з великою кількістю виборів. Ми досліджуємо різні моделі навчання трохи пізніше. Джерело: http://nlp-system.com/vvedenie_v_nlp.php | |
Переглядів: 1793 | Коментарі: 1 | | |
Всього коментарів: 0 | |