Головна » Статті » На дозвіллі » Китайська мототехніка |
Власник практично будь-якого скутера інколи задається питанням: як би змусити його їхати швидше і розганятися подінамічнее? Для власника китайського скутера слово «іноді» доречніше буде замінити на «безперервно» - надто вже вони довго розганяють, та й результат розгону, як правило, не вражає. Існує поширена думка, що тут уже нічого не поробиш, Китай він і є Китай. Це не так, китайський «полтинник» можна розігнати до 90 і навіть трохи більше - реальної швидкості, а спідометр при цьому може показувати і за сотню. Динаміка при цьому буде на рівні японців типу Хонда Діо. Як це зробити? Почати треба з ревізії свого двигуна - а який у нього діаметр циліндра? Якщо 39 мм, то ні швидкості більше 70 км / год, ні пристойної динаміки від нього не отримаєш. Може бути 44 мм, тоді зі швидкістю все буде складуться нормально, але динаміки, порівнянної з японцями, скутер не досягне. І, нарешті, діаметр 47 мм означає, що тут все в порядку, з ЦПГ нічого робити не треба. Якщо виникає необхідність заміни ЦПГ, ця операція докладно описана тут. Ще один варіантний вузол - це карбюратор. Він може мати повітряну заслінку (золотник) простої циліндричної форми або більш складною, з вирізом спереду і направляючими з боків. Перший карбюратор має, як правило, металеву кришку, друге - завжди пластмасову. Перший карбюратор менш досконалий, він не може працювати з малим опором впускного тракту, а значить, 3-5 км / год максимальної швидкості і трохи динаміки з таким ви не добереться. Тобто тут питання, а не замінити його на тип 2. А якщо він у вас вже з фігурним золотником, все добре. Почнемо з варітора. Будь-який тюнінг починається з того, що варіатор потрібно правильно зняти. Для відкручування гайки його кріплення потрібна якась деталь, яка, будучи прикручена до картера, зафіксує зубчатку, наприклад, ось така. Варіатор ставиться з його втулкою. Додані в комплекті пластмасова шайба і жовта пружина в нашому випадку не потрібні. Виготовлена шайба ставиться першим, під наполегливу пластину варіатора. Бувають випадки, коли наполеглива пластина не налазив або з працею налазив на вал. Силу застосовувати не треба, краще злегка розгорнути отвір в пластині. В принципі, на цьому тюнінг варітора можна закінчити, але залишається ще один невикористаний резерв - ремінь. В силу каких-то не до кінця зрозумілих мені міркувань китайці комплектують свої двигуни укороченими ременями. Можливо, це пов'язано з невисокою якістю ременів, а так закладається резерв на його витягування з часом. Але з таким ременем діапазон варіатора звужується. Двигун 139QMB може мати два виконання: з коротким варіатором, під 10-дюймові колеса, і з довгим, під 12-дюймове. Для повної впевненості порахуйте кількість болтів, що кріплять кришку варіатора. Якщо їх 8, варіатор короткий, якщо 9 - довгий. У короткий варіатор завод ставить ремінь 669х18, а треба на 20 мм довше! Моя думка, це занадто, від діапазону варіатора відрізається чи не чверть. У довгий варіатор ставиться 730х18, він коротше оптимуму на 8 мм, це цілком терпимо, але теж дає невелике звуження діапазону. Якщо у вас короткий варіатор, то є сенс поставити ремінь 690х18 від Сузукі AD100, але тільки якісний! Адже запасу на витягування вже не буде. Я ставив Міцубоші і цілком задоволений результатом. Якщо у вас довгий варіатор, але ремінь ви все одно хочете замінити, поставте від Пьяджо, 736х18. Цей ремінь гарний і тим, то неякісних підробок на нього не буває. Про вантажі. Якщо заміна варіатора робиться одночасно з заміною поршневий або на новому двигуні, то на час обкатки поставте вантажі з комплекту варіатора, 7г. Після закінчення обкатки, якщо у вас короткий варіатор і рідний ремінь, поставте 6гр, у всіх інших випадках - 5г. Після приведення до ідеалу варіатора є сенс зайнятися зчепленням. Як правило, заводська регулювання зчеплення зроблена на дуже малі обороти, близько 3000, в результаті, особливо з тюнінговим варіатором, рушання з місця відбувається в два прийоми: скутер рушив і ледь-ледь розганяючись, їде метрів 5 - 10, а потім підхоплення. Для ліквідації цього явища потрібно поставити в зчеплення посилені пружини, але мені, наприклад, так і не вдалося їх знайти, хоча ніби Малоссі робить їх і для китайців. За попередніми даними, підійдуть від Dio G. Інший вихід - поставити всю плату зчеплення від Хонди Діо, вона встає як рідна. Навіть з її штатними пружинами старт стає помітно краще, а при установці білих Малоссі, для Діо це не дефіцит, скутер стартує вже цілком пристойно. Якщо у вас карбюратор тип 1, то на цьому тюнінг можна вважати закінченим, а якщо тип 2, то має сенс трохи повозитися і з карбюратором. Почніть з ревізії шляху засос повітря - там не повинно бути нічого зайвого. Втулка в кришці фільтра, насадка з сіточкою на кінці повітряного шланга - все це прибрати. Поролон фільтра можна замінити на червоне Малоссі. Після цього підняти голку на 0,5 - 1 мм, це робиться підкладкою шайбочек (наприклад, від кріплення М2) під упор голки. Ознакою, що в цьому ви перестаралися, є робота двигуна «через такт» при старті, тоді опустити голку на 0,25 мм. Пластикова кришка цього карбюратора має виступ (штир), на який насаджується пружина мембрани, його довжина приблизно 20 мм, а треба 7-8. Зайве відкусити. З усіма цими переробками мій Джалінг 10 показав швидкість 93 км / год (по даішні радару) і динаміку приблизно як у Діо 27 в стандарті. Залишається додати, що такий тюнінг на довговічності двигуна практично не позначається.
| |
Переглядів: 5878 | Коментарі: 4 | | |
Всього коментарів: 2 | |
| |