З настанням тепла підійшов час для покупки скутера. По-перше, щоб не заробити славу профанів і не виглядати чайником, не називайте скутер мопедом. Цей транспортний засіб не має педалей, як мопед, і у скутера більше спільного з моторолерів, ніж, наприклад, з мотоціклом.Як вибрати скутер, що найбільше підійде до вашої манері їзди і вашому характеру?
Чесно зізнається, що ні в кого з працівників «Споживачів» скутерів немає, але багато в серйоз замислюються про його покупку. Щоб не давати голослівні рад і не цитувати сумнівні джерела інтернету, ми звернулися за кваліфікованою порадою до провідному фахівцю торгової мережі «ЭЛМА-Сервіс» Ігорю Гребенюк.
Перш за все ви повинні самі визначитися, для чого саме він вам потрібен: для гонок по місту, для поїздок в інститут або на роботу, для пересування по селі або для всього вищезазначене. Це дуже важливо, тому що від цього буде залежати, як і скільки прослужить ваш двоколісного друга.
Задайте собі кілька питань:
1. Де і як буде зберігатися ваш скутер вночі і в міжсезоння?
2. Чи є у вашої роботи місце для паркування? Видно чи буде з вікон, наявність охорони і т.д.?
3. Оцініть експлуатаційну вартість скутери (наприклад в день), Тобто порахуйте вартість парковок, бензину, масла та приплюсуйте пару заїздів в сервіси.
4. Пам'ятайте, що при покупці скутера потрібно подбати про протиугінний засіб.
5. Якщо ви не ворог собі, то бажано відразу придбати мінімум захисту (наколінники, рукавички, шолом, налокотники). Адже саме в період навчання ймовірність падінь максимальна.
7. Чи готові ви правильно і вчасно обслуговувати свого «коня», стежити за його станом?
Якщо відповіді на запитання отримані, можна приступати до вибору скутера.
У більшості випадків, все залежить від розміру вашого гаманця. Одним головне дизайн, іншим - потужність мотора і ходові якості, третій - мінімальна ціна, четвертим - якісне обслуговування. Якщо є можливість, корисно буде проконсультуватися зі скутеристами і поговорити з ними про свій вибір, а по можливості й посидіти або проїхати на різних моделях.
«Японець» або «китаєць»
Є свої прихильники, як у японської, так і у китайської та у європейської техніки. Наведемо деякі витримки з аналітичного звіту про стан українського ринку мототехніки:
«... Якщо в 2005 році основну частку продаваної в Україні мототехніки становили японські б / у скутери (90%), то з 2006 року своє вагоме слово сказала китайська Мототехника (близько 41% нової мототехніки). Це зумовлено декількома причинами:
• Моделі, які користуються у нас заслуженою популярністю (такі як Honda Tact 16, Honda Dio 18, ранні версії Yamaha Jog та ін), в Японії не проводяться з початку 90-х років. Японський ринок б / у скутерів не безмежний і перераховані вище моделі просто закінчилися, не витримавши зростаючого попиту з боку України, Росії та інших країн.
• Збільшення надійності і поліпшення споживчих властивостей (дизайн, модельний ряд, технічні інновації і т.п.) китайської мототехніки.
• Зниження цін на нову мототехніку китайського виробництва, у зв'язку з істотним посиленням конкуренції.
• Поява офіційних представництв китайських компаній, великих дистриб'юторів та спільних підприємств-виробників, що пропонують споживачеві широкий асортимент і високий рівень сервісу ... »
Що стосується Краматорська, то 90% скутерів, представлених у місті - китайського виробництва.
Отже:
- Брендовий техніка японських і європейських виробників (до них можна віднести і нечисленних корейців) - високий ресурс, технічні новинки, сучасний дизайн, висока вартість експлуатації і дуже (на нашу думку) висока ціна.
- Китайська техніка - як правило копії застарілих японських моделей (у технічному плані), різноманітний і останнім часом цікавий дизайн обвіс, ресурс дещо менше ніж у брендовий побратимів, низька вартість експлуатації і доступна ціна.
- Техніка б / у - як правило завозиться контейнерами, з 3-4 скутерів збирається 1, з огляду на великий ресурс японської техніки, іноді трапляються моделі в хорошому стані, на моделі поновіше запчастини є, на старі - практично немає, ціни можна порівняти з новою китайської технікою .
Звичайно, найнижчі ціни у «партизан». З історії воєн ми знаємо, що партизани - це ті, хто вийшов з лісу, зробив свою справу і знову пішов у ліс. Так і «партизани», що торгують б / у скутерів. Багато хто з них пропонують в оголошеннях скутери старих моделей і років випуску за 400-600 $, видаючи їх за 1997-1998 рр.. Свідомо обманывая покупців, вони прагнуть тільки швидко зірвати грошей, а далі хоч трава не рости. Таким сезонним продавцям зовсім неважливо, де брати ці мопеди, в якому технічному стані, аби тільки було подешевше. Своїми діями вони гальмують просування на ринок нових, а відповідно більш надійних моделей. Будьте пильні. Заощадивши 50-100 $, Ви ризикуєте потім витратити набагато більше, доводячи свій скутер до нормального робочого стану. Хоча, як і в усьому, бувають виключення з правил, але вони дуже рідкісні.
Як правило, чим довше і серйозніше займається продавець мототехніки, тим краще вибір і надійніше пропонована марка скутерів.
ГОЛОВНЕ
• намагайтеся купувати нову техніку, забезпечену гарантійним та сервісним післягарантійним і технічним обслуговуванням
• брендовий техніка коштує своїх грошей, але й гроші ці дуже не маленькі
• китайська техніка з кожним роком стає більш міцною, а купуючи її в серйозного продавця або виробника, ви позбувається від проблем з обслуговуванням і пошуком запасних частин
• б / у техніку краще купувати з відомою історією, тобто ви знаєте хто, як і скільки на ній проїхав, як себе вів скутер і які ремонтні роботи проводилися.
ШО ВОНО ТАКЕ ...
Скутер - повністю автоматичний транспорт. Задача водія - тільки обертати рукоятку газу і тримати рівновагу при їзді. Навіть масло в пальної суміші змішується автоматично. Трансмісія скутера - варіатор, як у комбайна «Колос». Привод здійснюється кевларовим ремнем, який має приголомшливий ресурс. У цьому скутер схожий з мотоциклом Harlеy Davidson. Ці мото-монстри теж мають ремінна привід. Двигун і трансмісія у скутерів зазвичай виконані в єдиному блоці.
Зазвичай двигуни скутерів виробляються 50-й кубатура. В народі називаються «полтинник». Саме вони сьогодні більш доступні для нас. Права потрібні для керування мототехніки з об'ємом двигуна від 50см.куб. і вище. Такі скутери надходять в основному з Японії. У Європі випускаються моделі з двигунами 75, 125, 150, 180, 250 і навіть 500 кубиків. Там інші правила і найбільшою популярністю користується техніка 125 кубиків. Китайці випускають машинки з двигуном від 25 кубах. Такий Махонько потужності їм цілком достатньо для перевезення по переобтяженим базарних вуличках. Так що скутер не завжди "полтинник".
Поради фахівця
Використовуйте тільки імпортне моторне мастило для двотактних двигунів. Краще, якщо це синтетика. Якщо ви заїхали дуже далеко, а масло у вас скінчилось, в японця можна залити дизельне масло в'язкості 10W-40, але після прибуття додому, його потрібно злити, промити маслопровід гасом і залити спеціальне двотактних мастило для скутерів.
Взимку акумулятор знімайте повністю зарядженим і зберігайте окремо. На початку, (кінці) сезону самостійно розберіть повітряний фільтр, промийте в ванночка в чистому бензині (не менше 1л), після чого даємо повністю просохнути (не вижимати). Потім слід оглянути зовнішній вигляд та стан поролону. Якщо поролон має тріщини і відшаровування, його слід замінити на новий фільтруючий елемент. Якщо ви не можете придбати фільтруючий елемент, його можна вирізати з поролону, при цьому товщина і форма повинні точно відповідати розмірам оригіналу. Виготовлений Вами фільтруючий елемент повинен щільно і рівно сидіти в корпусі і не мати щілин по колу.
Протріть чистою тряпкою, змоченою в бензині, внутрішню частину кришки фільтра та внутрішню порожнину корпуса, встановленого на двигуні. При цьому уважно огляньте гумовий гофр підведення повітря до карбюраторі та крепежі хомутів. Корпус фільтра та гофр не повинні мати тріщин (через які буде подсосуватись пилова повітря).
Сухий і чистий фільтруючий елемент (або вирізаний поролон) перед установкою потрібно обов'язково просочити у спеціальному розчині, який можна придбати у спеціалізованому магазині або самому приготувати насичують розчин, змішавши в пропорції 1 до 3-м бензин і масло. Для цього використовується будь-яке чисте масло, яке застосовується у двигунах автомобілів 4-х тактне, але не 2-х тактне, що застосовується для двигунів скутерів, т.к. воно менш в'язке і не затримується на поролон. Візьміть чисту ємність, налийте в неї 100 мл чистого 4-х тактного масла і 1 / 3 бензину. Потім занурити туди поролоновий фільтр, намагаючись промокнути весь без залишку. Далі, взявши фільтр (поролон) в обидві руки, пам'ятаєте його пальцями розподіливши рівномірно і рясно розчин по всій поверхні, але при цьому не можна викручувати поролон.Надлишок рідини можна видалити завернув фільтруючий елемент в чисту бавовняні дрантям і трохи пом'яти руками.
Перед зберіганням на зиму викрутіте свічку, капніть кілька крапель олії в мотор, проверніте кілька разів вал двигуна.
СКІЛЬКИ ЦЕ КОШТУЄ
Ціни на нові скутери у краматорських мотосалону - від 2 тисяч до 12 тисяч грн. і вище, залежно від марки, об'єму двигуна і комплектації. Основний обсяг продажів, природно, припадає на скутери з об'ємом двигуна до 50 куб. см.
За інформацією, яку нам надали в Краматорську мотосалону, сама продавана моделей скутерів в місті - модель ZONDER MOTO FISHER (49 куб. См). Найнижчу ціну на цю модель - 2 917 грн. - Ми знайшли у торговельній мережі «ЭЛМА-СЕРВІС».
«Споживач-i»