Фарбування корпусу
Видалення старої фарби і ошкурювання корпусу Грунтування Шліфування Фарбування Лакування
Отже, на попередньому занятті ми вирізали бокове вікно і три отвори для встановлення в корпусі 120-міліметрових вентиляторів. На цьому занятті ми займемося фарбуванням нашого корпусу для надання йому неповторного зовнішнього вигляду. Здавалося б, навіщо фарбувати корпус? Адже він і так пофарбований. Що ж, це справді спірний момент, тим більше що забарвлення корпусу - заняття трудомістка і дороге. Можливо, взагалі не варто цим займатися, особливо якщо всі інструменти доведеться купувати. У той же час нам ще жодного разу не доводилося бачити добре пофарбований в заводських умовах корпус. Як видно, пов'язано це з тим, що якісна забарвлення корпусу з лакуванням вимагає зовсім інших витрат і зміни технології виробництва, що, крім іншого, різко збільшує собівартість корпусу. Тому єдиний вихід - фарбувати корпус самостійно.
Необхідні інструменти: - Набір шкурок; - Шліфок; - Електрошліфовальная машина; - Повітряний компресор; - Пневматичний Краскопульт зі шлангом; - Мерная чашка; - Грунтовка по металу; - Грунтовка по пластику; - Ацетон; - Автоемалей в комплекті з розріджувачів; - Лак в комплекті з розріджувачів і затверджувачем. Звичайно, вибір кольору - справа індивідуальна, і, використовуючи описані нижче прийоми, корпус можна пофарбувати практично в будь-який колір. У нашому випадку ми пофарбувавши корпус у темно-синій металік (MOBIHEL 498, колір - блакитно-синій). Процес фарбування корпусу комп'ютера нічим не відрізняється від процесу фарбування автомобіля. Головне - мати терпіння і не нехтувати жодним з етапів цього процесу. Процес фарбування можна розбити на кілька етапів: - Видалення старої фарби і ошкурювання корпусу; - Грунтування; - Мокре шліфування; - Фарбування; - Лакування.
Видалення старої фарби і ошкурювання корпусу
На першому етапі необхідно підготувати бічні і верхню кришки корпусу до грунтування, тобто видалити стару фарбу і ошкуріть поверхню. Ошкурівать корпус можна і вручну, але заняття це досить нудне і не з легких. Тому для видалення фарби та первинного ошкурювання до металу найкраще скористатися шліфувальної машинкою. Можна використовувати як шліфувальну машинку вібраційного типу, так і стрічкопротяжних. У нашому випадку для видалення старої фарби задіяні шліфувальна машинка вібраційного типу. Для видалення фарби (первинне ошкурювання) необхідно скористатися шкіркою зернистістю 80. Ошкурювання виробляється до металу (рис. 1). Для того щоб оброблювана поверхню під час ошкурювання не прогиналися до центру, спираючись на бічні ребра, необхідно використовувати підставку, на якій розташовується оброблювана панель.
Рис. 1. За допомогою шліфувальної машинки видаляти фарба до металу
Після первинного ошкурювання поверхні панелей корпусу виглядають досить ефектно (мал. 2), проте вони ще далекі від ідеалу. Тому на наступному етапі необхідно приступити до шліфування.
Рис. 2. Після шліфування поверхні панелей виглядають досить ефектно
Для шліфування краще використовувати електрошліфовальную машину вібраційного типу. Шліфування проводиться шкіркою 240. Остаточне шліфування необхідно проводити на зниженій швидкості. Після фінішної шліфовки поверхня повинна бути гладкою, але не варто впадати у фанатизм. Дзеркального блиску все одно не вийде! Крім ошкурювання металевих панелей корпусу необхідно також відшліфувати до матового блиску пластикову лицьову панель корпусу.
Грунтування
Після того як всі поверхні будуть відшліфовані, можна приступати до нанесення грунтовки. Грунтовка необхідна для того, щоб приховати дрібні подряпини після ошкурювання і поліпшити адгезію основної фарби. Нанесення грунтовки, так само як і фарби, можна проводити двома способами: або за допомогою пневматичного фарбопульта, або з балончика. Нанесення за допомогою пензля або валика не допускається. Використання фарбопульта переважно, але що стосується грунтування, то тут навіть балончиком можна досягти дуже хороших результатів. Крім того, якщо використовувати пневматичний Краскопульт, то доведеться купити 1 кг грунтовки (у меншій розфасовці грунтовка, як і фарба, не продається). Вартість одного балончика грунтовки обійдеться вам в кілька разів дешевше. Грунтовка розрізняється як по кольору (сіра, біла, коричневий), так і за складом. У принципі, не має значення, яку саме грунтовку використовувати. Для грунтування металевих панелей корпусу і лицьової пластикової панелі використовуються різні типи грунтовок. Грунтовки можна придбати в автомагазині (вартість одного балончика приблизно 75 руб.). У нашому випадку для грунтування металевих поверхонь ми використовували грунтовку коричневого кольору. Для лицевої пластикової панелі застосовується спеціальна прозора грунтовка для пластику (наприклад, Body Plasto Fix Spray). Перед тим як приступати до грунтування, необхідно подбати про місце проведення робіт. У приміщенні, де виробляються грунтування та фарбування, має бути мінімум пилу. Для того, щоб під час розпилювання грунтовки і фарби стиснене повітря з балончика не підняв пил з підлоги, обов'язково постеліть на підлогу мокрі газети або ганчірку. Встановіть панелі на підставці і створіть екран з картонної коробки, щоб разом з панелями НЕ пофарбувати всю кімнату (рис. 3).
Рис. 3. Фарбувальна камера з картонних коробок
Перед початком грунтування для знежирення поверхні протріть панелі серветкою, змоченою розчинником (наприклад, ацетоном). Грунтовка наноситься в 2-3 шари. Обов'язково потрясіть балончик з грунтуванням протягом 2-3 хв перед початком розпилення. Баллончик потрібно тримати на відстані 25-30 см від поверхні (рис. 4), причому вказану відстань необхідно суворо витримувати. Якщо наносити фарбу з меншого відстані, то можливе утворення патьоків, а якщо з більшого - то краплі фарби встигнуть частково висохнути, не долетівши до поверхні корпусу, що призведе до поганого зчепленню фарби.
Рис. 4. Грунтування металевих панелей корпусу
Наносити грунтовку з балончика необхідно як в горизонтальному, так і в вертикальному напрямку. Для грунтування країв частина факела потрібно пустити повз грунтованих деталі. Шари не повинні бути надмірно товстими. Краще накласти кілька тонких шарів, ніж один товстий. Товстий шар погано просихає і призводить до утворення міхурів і патьоків. Перед нанесенням кожного наступного шару необхідно дати поверхні просохнути протягом 30 хв. Для лицевої пластикової панелі досить двох шарів грунтовки. Після завершення грунтування кожного шару обов'язково продувати сопло, для чого переверніть балон і натискайте на клапан до тих пір, поки не піде повітря без фарби. Перед початком грунтування кожного наступного шару не забудьте енергійно струснути балончик. Важливо не використовувати балончик до кінця. Наприкінці спостерігаються перебої з надходженням повітря. Краплі стають великими, і досягти гарного результату вже неможливо.
Шліфування
Після грунтування поверхні деталей корпусу ще не є ідеально гладкими (рис. 5). Тому після того, як загрунтовані деталі корпусу просохнуть (їх необхідно витримати при кімнатній температурі мінімум 24 год), необхідно відшліфувати ці поверхні. Для цього використовується мокре шліфування вручну (тільки для металевих панелей) найдрібнішою шкіркою з зернистістю 2000. Шліфування здійснюється вручну за допомогою шліфка (рис. 6).
рис. 5. Після грунтування поверхні корпусу ще не є ідеально гладкими Рис. 6. При шліфуванні необхідно стежити, щоб поверхня весь час залишалася мокрою
При цьому необхідно постійно змочувати шліфована поверхня, поливаючи її водою. Зусиль в даному випадку докладати не потрібно. Потрібно, щоб зерна шліфувального паперу згладили грунтову фарбу, а не обдерли її. При шліфуванні шкурка повинна в буквальному сенсі прилипати до поверхні корпусу.
Фарбування
Отже, після того, як весь корпус покритий грунтувальне фарбою і проведено мокре шліфування, можна переходити до найбільш відповідального етапу - до процесу фарбування. У принципі, у цьому випадку теж допускається два методи фарбування: з балончика і за допомогою пневматичного фарбопульта. У фарбування з балончика є тільки одна перевага - це дешево. У той же час застосування балончика має масу недоліків. З-за вузького факела фарба лягає нерівномірно і добитися прийнятного результату фарбування практично неможливо. Для отримання якісного результату необхідно використовувати пневматичний Краскопульт з повітряним компресором. Побутові повітряні компресори бувають декількох типів, що розрізняються об'ємом ресивера, продуктивністю і споживаної потужністю, а також типом двигуна (масляний, безмасляний). Власне, чим більший об'єм ресівера і продуктивність (тобто накачуємо об'єм повітря в хвилину) компресора, тим він краще, хоча і дорожче. Якщо компресор використовується в побуті і з його допомогою передбачається, наприклад, фарбувати будинок, то тут, звичайно, не до економії і потрібен потужний компресор з об'ємом ресивера на 50 л. Для фарбувальних робіт невеликого об'єму оптимально використовувати Безмасляні компресори потужністю не більше 1,5 кВт з об'ємом ресивера 24 л і максимальним вихідним тиском 8 атм (мал. 7). Компресори з меншим обсягом ресивера (бувають ресівери на 6, 24 і 50 л) не призначені для фарбувальних робіт.
Рис. 7. Повітряний безмасляний компресор з об'ємом ресивера на 24 л і максимальним вихідним тиском 8 атм
Крім власне компресора, для фарбування будуть потрібні також пневматичний Краскопульт з верхнім розташуванням бачка для фарби і шланг для з'єднання фарбопульта з компресором (рис. 8). Зверніть увагу, що існує кілька типів з'єднання краскопультів з шлангами і шлангів з компресорами.
Рис. 8. Пневматичний Краскопульт з верхнім розташуванням бачка для фарби
Для фарбування панелей ми використали автомобільну емаль кольору «синій металік» (MOBIHEL 498, колір - блакитно-синій), яка підходить для фарбування як металевих, так і пластикових деталей. Це базова фарба готових кольорів з ефектом металік або перламутр. Дана фарба надалі повинна обов'язково покриватися двокомпонентним акриловим безбарвним лаком MOBIHEL 2К, що забезпечує високоглянсова, механічно і хімічно стійке остаточне покриття. Єдиний недолік цієї фарби (як, втім, і всіх інших автоемалей) полягає в тому, що мінімальна упаковка - 1 кг, чого з лишком вистачить для фарбування 10 корпусів. Тому краще заздалегідь продумати, як витратити залишилася фарбу. При використанні даної фарби з фарбопультом для досягнення необхідної в'язкості її необхідно змішати з розріджувачів для металіків MOBIHEL в пропорції 100:40. Для фарбування всіх панелей корпусу цілком достатньо змішати 150 мл фарби і 60 мл розріджувача. При використанні фарбопульта на регуляторі вихідного тиску компресора встановіть значення 3-4 атм. Перед фарбуванням необхідно знежирити поверхню оброблюваних деталей, протерши їх серветкою, змоченою в ацетоні. Фарбування проводиться в три шари з проміжною сушкою кожного шару протягом 5-7 хв. При фарбуванні панелей корпусу необхідно виставити на фарбопульта вертикально-витягнуту форму факела (більшість краскопультів дозволяють регулювати форму факела) і проводити фарбування з відстані 10-20 см, рухаючи Краскопульт в горизонтальному напрямку. Перш ніж переходити до фарбування панелей корпусу, відрегулюйте форму факела і розміри крапель фарби (споживання повітря), для чого практикується пробне фарбування на шматку картону. Головне - уникнути при фарбуванні патьоків.
Лакування
Для додання блиску пофарбованим панелей корпусу їх необхідно покрити лаком. Лакування проводиться через 20 хвилин після фарбування. Для лакування використовується двокомпонентний акриловий безбарвний лак MOBIHEL 2К (мінімальна одно-упаковка). Це високоглянцевий безбарвний лак на основі акрилової смоли, що володіє високою механічною і хімічною стійкістю і високим ступенем блиску. При застосуванні лак необхідно змішати з затверджувачем MOBIHEL 2К 1100 в пропорції 2:1 і додати 10% MOBIHEL 2К розріджувача 2100. Для лакування всіх панелей корпусу достатньо змішати 100 мл лаку з 50 мл затверджувача і 15 мл розріджувача.
Рис. 9. Пофарбовані і відлакував панелі корпусу
Лак наноситься в два шари з проміжною витримкою між шарами протягом 5-7 хв при кімнатній температурі. Техніка нанесення лаку не відрізняється від техніки фарбування. Тому якщо в процесі фарбування ви вже налаштували Краскопульт, то вам його навіть не доведеться перебудовувати. Єдине, що потрібно, - це очистити його від фарби. З цією метою можна в бачок для фарби додати ацетону і розпорошити його. При цьому очиститься і сам бачок, і внутрішня система фарбопульта. Важливо добре відмити бачок від слідів фарби, інакше при додаванні лаку в нього потраплять сторонні частинки згорнулася фарби, і все піде нанівець. Після нанесення лаку необхідно дати деталей остаточно просохнути при кімнатній температурі протягом доби. Пофарбовані і відлакував панелі корпусу мають дуже хорошим глянцем і ефектно виглядають (рис. 9).
|